top of page

NAPOJE I HERBATY W CIĄŻY... JAKIE?

Już od pierwszej chwili kiedy dowiadujemy się, że spotkało nas wielkie szczęście jakim jest bycie mamą staramy się zwracać większą uwagę na to co spożywamy, na to co pijemy, oraz w jakich ilościach i jak często. Być może pijemy czegoś za dużo lub za mało ;) Najważniejsze to nie dać się zwariować i mimo wszystko pić to co lubimy nie szkodząc oczywiście sobie i dziecku. Uważam jednak, że nie należy się zmuszać do picia różnych mieszanek ziołowych, które ciężko nam przełknąć, tylko stopniowo degustować / próbować nowych smaków - być może, któryś trafi w nasze gusta ;)

Lista napojów i herbat, które piję w ciąży:

1. Woda niegazowana - piję jej dużo, około 7-8 szklanek dziennie. Picie wody niegazowanej jest bardzo ważne dla kobiety spodziewającej się dziecka. Oprócz tego, że jest nam - mamom potrzebna, to niezbędna jest także dla prawidłowego rozwoju naszego maleństwa. Pomaga nam przeżyć nudności, zaparcia. Reguluje ciśnienie tętnicze krwi. Doskonale oczyszcza nasz organizm z toksyn. Przyspiesza trawienie. Dostarcza niezbędnych składników mineralnych. Poprawia samopoczucie, dzięki temu nie czujemy się zmęczone, nie boli nas głowa, nie czujemy zawrotów.

2. Woda z cytryną - codziennie na czczo piję 1 "kieliszek do szampana" z przegotowaną wodą z wyciśniętym sokiem z cytryny ;) więcej na temat zalet tego napoju przeczytacie na moim FanPage'u MAMA-NA-OBCASACH <-------- kliknij w link :)

3. Soki świeżo wyciskane - codziennie piję 1 szklankę świeżo wyciskanego soku z marchwi i jabłek (3-4 marchewki i 1 jabłko na jeden sok) Posiada działanie odmładzające, poprawia wygląd skóry. Wpływa na wzrost i regenerację komórek i tkanek. Zapobiega niedokrwistości. Zawiera witaminy: A, B, C, D, E, PP, K. Dodatkowo magnez, potas, wapń, jod, żelazo, kobalt, sód.

4. Herbata z pokrzywy - piję ją codziennie około 2-3 filiżanek. Po pierwsze pokrzywa ma właściwości moczopędne, więc pięknie oczyszcza i usuwa wodę nagromadzoną w naszym organizmie. Pomaga w leczeniu zakażeń dróg moczowych w ciąży. Ułatwia przemianę materii. Zawiera wiele witamin m.in. magnez, wapń, żelazo, potas, jod oraz witaminy takie jak: : A, K, B2, C.

5. Herbata miętowa - piję ją codziennie 1 do maksymalnie 2 filiżanek. Zawiera witaminy C, A, oraz wapń, magnez, potas, żelazo. Napary z mięty pomagają zwalczyć poranne mdłości, niwelują zmęczenie. Wspomagają pracę przewodu pokarmowego i trawienie. Zwalczają bezsenność.

6. Rumianek - piję około 2 razy w tygodniu 1 filiżankę. Łagodzi mdłości. Rumianek pomagał na ból głowy i migreny. Zawiera wapń i magnez.

7. Herbata z melisy - około 2-3 razy w tygodniu 1 filiżanka. Przeważnie napar z melisy piłam wieczorem przed snem. Pomaga zmniejszyć poranne mdłości oraz działa uspokajająco. Wycisza, łagodzi problemy z zasypianiem. Zawiera witaminę C i źródło soli mineralnych.

8. Herbata z liści malin - zaczęłam ją pić w 9 miesiącu ciąży, a dokładnie od około 37 tygodnia ciąży 1 maksymalnie 2 filiżanki dziennie. Usprawnia działanie mięśni macicy.

Picie herbat ziołowych w ciąży oczywiście należy wcześniej skonsultować ze swoim lekarzem prowadzącym. Ja tak uczyniłam :)

Przed ciążą bardzo dużo piłam zielonej herbaty - uwielbiam :) Ciężko było mi się z nią rozstać na okres 9 miesięcy, ale dałam radę. Mimo to różne opinie słyszę na temat picia tej herbatki w ciąży. Jednak skoro potrafiłam z niej zrezygnować to był sygnał dla mnie, że nie była mi w tym okresie zbytnio potrzebna.

Tak samo było z kawą :) Przed ciążą kawę piłam codziennie po 2 filiżanki. Na początku ciąży dość mocno przeżywałam odstawienie kofeiny jednak i to udało mi się z czasem osiągnąć. Brawo Ja ! :) Natomiast jeżeli chodzi o słodkie napoje gazowane, napoje energetyczne, soki z kartonów, oraz nektary nie jestem ich smakoszem w związku z tym, ta grupa napojów została przeze mnie odstawiona już dawno.

Fot. Justyna Wojnarowska

Ciekawa jestem co Wy piłyście przed ciążą? I czy w ogóle z czegoś musiałyście zrezygnować (czy była to kawa, czy jednak ulubiona herbata?) lub posmakować czegoś nowego?

Być może Wasza lista napojów była podobna do mojej ;)

ZNAJDZIESZ MNIE:

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon

STAY UPDATED

POPULAR POSTS

TAGS

Nie ma jeszcze tagów.

ZAOBSERWUJ MNIE TUTAJ:

bottom of page