top of page

DIY TIULOWE POMPONY

Tyle teraz dodatków, akcesoriów w sklepach do pokoików, jest w czym wybierać, aż można się pogubić. Nic tylko wydawać pieniądze i wzbogacać o nowe dekoracje tym bardziej, że sklepy kuszą tymi przecudnymi rzeczami ;) Ostatnio moją uwagę przykuły kolorowe pompony. Na pierwszy rzut oka proste do zrobienia kule z kolorowego tiulu.

Jako, że tkwi we mnie dusza artystyczna pokusiłam się o wykonanie ich samodzielnie :) tak samo jak w przypadku plakatu pamiętacie? DIY PLAKATY <---------- kliknij w link. Dlatego też zakupiłam kilka rolek z kolorowym tiulem, tasiemki i wzięłam się do roboty.

Poniżej przedstawiam Wam zdjęcia mojej pracy oraz kolejno instruktaż na wykonanie samodzielne takich kolorowych pomponów :)

Potrzebujemy:

- kilka rolek tiulu

- tasiemkę (ja użyłam koloru białego i pudrowego)

- nożyczki

- miarkę

- nożyk

- tekturkę

1. Wycinamy koło z tektury o takiej średnicy jaką chcemy aby miał nasz pompon - dla koloru pudrowego wycięłam koło o średnicy 9 cm, w środku zaś wycinamy mniejsze kółko około 4 cm, następnie składamy je na pół

2. Nacinamy 1 cm w tekturze z każdej ze stron od środka mniejszego kółka - tak jak na zdjęciu, aby móc włożyć wybraną przez nas tasiemkę, która później pomoże nam związać ładnie tiul

3. Zaczynamy nawijać tiul na naszą złożoną na pół tekturę, mocno przytrzymujemy. Jeżeli tiul został nawinięty (im więcej tiulu tym nasz pompon będzie pełniejszy) za pomocą nożyka lub nożyczek przecinamy tiul w miejscu łączenia się dwóch połówek tektury.

4. Delikatnie usuwamy tekturę związując przy tym mocno tiul wcześniej nasuniętą tasiemką.

5. Przy pomocy nożyczek ładnie wyrównujemy nasz pompon

Do wykonania pompona o tej średnicy zużyłam pół rolki tiulu tzn. około 4,5 m

Wykonując pompon w kolorze białym wycięłam koło o średnicy 20 cm, w środku zaś 6 cm.

Do wykonania dużego pompona zużyłam całą rolkę tiulu 9 m

Już niedługo tiulowe pompony zagoszczą w pokoiku mojej córeczki, cały wystrój pokoju przedstawię w postach już niebawem :)

Kto z Was posiada w domu tiulowe pompony? Chwalcie się !

I co najważniejsze kto pokusił się o samodzielne ich wykonanie?

ZNAJDZIESZ MNIE:

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon

STAY UPDATED

POPULAR POSTS

TAGS

Nie ma jeszcze tagów.

ZAOBSERWUJ MNIE TUTAJ:

bottom of page